SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.KONU
İşbu Satış Sözleşmesi Ön Bilgi Formu'nun konusu, SATICI' nın, SİPARİŞ VEREN/ALICI' ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun - Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır. İş bu ön bilgilendirme formunu kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2. SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı : D RAD ISI ÜRÜNLERİ SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ
Adresi : Ahmet Nazif, Zorlu Blv No:6, 45030 Yunusemre/Manisa
Faks :+9 (0236) 214 01 65
Telefon:+9 (0236) 214 01 61
Eposta : info@drad.com.tr
3. ALICI BİLGİLERİ(Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.)
| Adı/Soyadı/Ünvanı : | %FATURA_AD_SOYAD% |
| Adresi : | %FATURA_ADRES% |
| Telefon : | %FATURA_TEL_1% |
| E-Posta : | %UYE_E-POSTA% |
4. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
4.1 Malın / Ürün/Ürünlerin / Hizmetin temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) SATICI'ya ait internet sitesinde yer almaktadır. Ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.
4.2 Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
4.3 Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
%URUNLER%
5. GENEL HÜKÜMLER
5.1. ALICI, SATICI'ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICININ; Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.2. Sözleşme konusu her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile ALICI' nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya ALICI' nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürünün ALICI'ya teslim edilememesi durumunda, ALICI'nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır.
5.3. SATICI, sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile teslim etmeyi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine sağlam, standartlara uygun bir şekilde işin gereği olan bilgi ve belgeler ile işi doğruluk ve dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi, ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.4. SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI'yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
5.5. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI'ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.6. ALICI, sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI' nın sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.7. ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI veya ALICI'nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI'ya ait olacak şekilde SATICI'ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.8. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI' ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI' dan talep etme hakkına haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI' nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI' nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI' nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI' yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
6. FATURA BİLGİLERİ
| Ödeme Şekli : | %ODEME_SEKLI% | |
| Teslimat Adresi : | %TESLIMAT_ADRES% | |
| Teslim Edilecek Kişi: | %TESLIMATI_ALAN% | |
| Fatura Adresi : | %FATURA_ADRES% | |
| Kargo Ücreti : | %KARGO_UCRETI% | TL |
Fatura teslim : Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte
teslim edilecektir.
7. CAYMA HAKKI
7.1. ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI'ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI' ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
7.2. Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
7.2.1 3. kişiye veya ALICI' ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
7.2.2. İade formu,
7.2.3. İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
7.2.4. SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI' yı borç altına sokan belgeleri ALICI' ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
7.2.5. ALICI' nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI' nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılmasın sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
7.2.6. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
8. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
8.1. a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarına ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
8.2. SATICI şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, aşağıdaki kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (ikibin) TL'nin altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL' nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL' arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmaktadır.
SATICI
D RAD ISI ÜRÜNLERİ SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ
| ALICI | |
| Adı/Soyadı : | %FATURA_AD_SOYAD% |
| Tarih : | %TARIH% |
İPTAL VE İADE KOŞULLARI
Bu belge, Drad Marka üzerinden gerçekleştirilen alışverişlerde müşterilerin haklarını, iade ve iptal süreçlerini düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Drad Marka, tüketicinin korunmasına ilişkin yürürlükte bulunan 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği başta olmak üzere ilgili tüm yasal mevzuata uygun hareket etmektedir.
Genel Hükümler
Drad Marka web sitesi üzerinden verilen siparişlerde, müşteriler ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılır.
Satın alınan ürünler, sipariş tarihinden itibaren 30 (otuz) gün içinde müşteriye teslim edilir. Ürünün bu süre içinde teslim edilememesi durumunda müşteri, sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir.
Ürünler eksiksiz, hasarsız ve siparişte belirtilen özelliklere uygun olarak teslim edilmek zorundadır.
Kargo ücretleri, aksi belirtilmediği sürece müşteri tarafından karşılanır.
Siparişin tamamlanmasının ardından, ürün stokta bulunamıyorsa müşteriye 3 (üç) gün içinde yazılı bildirim yapılır ve en geç 14 (ondört) gün içinde ödemenin iadesi gerçekleştirilir.
Cayma Hakkı
Müşteriler, satın aldıkları ürünleri teslim aldıkları tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, herhangi bir sebep göstermeksizin iade etme hakkına sahiptir.
Cayma hakkının kullanımı için müşteriler, [Şirket iletişim bilgileri] üzerinden Drad Marka ile iletişime geçmelidir.
Cayma hakkının kullanılması için:
Ürün orijinal ambalajında, eksiksiz ve kullanılmamış olmalıdır.
Ürünle birlikte fatura ve varsa aksesuarlar eksiksiz olarak gönderilmelidir.
Cayma hakkının kullanılması halinde iade kargo masrafları Drad Marka tarafından karşılanacaktır.
Hizmet alımlarında cayma hakkı süresi, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Ancak, tüketicinin açık onayı ile hizmetin ifasına başlandığı durumlarda cayma hakkı kullanılamaz.
Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar
Aşağıdaki ürün ve hizmetler için cayma hakkı geçerli değildir:
Kişiye özel olarak üretilen veya siparişe özel hazırlanan ürünler.
Hijyenik nedenlerle iadesi mümkün olmayan ürünler (iç giyim, kozmetik, kişisel bakım ürünleri vb.).
Dijital içerikler, e-kitaplar, yazılım programları ve online hizmetler.
Tüketicinin isteği doğrultusunda özel olarak yapılandırılmış ürünler.
Tüketicinin onayıyla hizmet sunumuna başlanan sözleşmeler.
İade ve Geri Ödeme Koşulları
Cayma hakkının kullanılması veya siparişin iptali durumunda:
Ürün, Drad Marka’ya ulaştıktan sonra en geç 10 (on) iş günü içinde iade işlemleri tamamlanır.
Ücret iadesi, ödeme yapılan yöntemle gerçekleştirilir.
Kredi kartı ile yapılan ödemelerde, ilgili banka politikalarına bağlı olarak 2-3 hafta içinde geri ödeme işlemi tamamlanır.
İade edilen ürünün müşteri hatası nedeniyle zarar görmesi durumunda, Drad Marka ürün bedelinde değer kaybı yaşanması halinde ilgili tutarı iade bedelinden düşerek ödeme yapabilir.
Promosyon, kampanya veya indirimli ürünlerin iadesi sonucunda, kampanya şartlarının altına düşülmesi halinde sağlanan indirim iptal edilir.
Sipariş İptali ve Ürün Değişimi
Siparişin iptali, ürün kargoya verilmeden önce gerçekleştirilebilir.
Ürün değişimi yapmak isteyen müşteriler, siparişin teslimat tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içinde Drad Marka ile iletişime geçmelidir.
Not: Eğer satın alınan ürün stokta yoksa veya tedarik edilemiyorsa, en geç **14 (ondört) gün içinde ücret iadesi gerçekleştirilecektir.
Mücbir Sebepler ve Teslim Gecikmeleri
Deprem, sel, yangın, pandemi, savaş, grev, internet kesintileri gibi öngörülemeyen durumlar nedeniyle teslimat sürecinde gecikmeler yaşanabilir.
Bu gibi durumlarda müşteriye gecikme bildirimi yapılır ve aşağıdaki seçeneklerden biri sunulur:
Siparişin iptal edilerek ücretin iadesi.
Ürünün alternatif bir ürünle değiştirilmesi.
Teslimatın gecikmeyi kabul ederek beklenmesi.
Yetkili Mahkeme ve Uygulanacak Hukuk
İşbu sözleşme Türkiye Cumhuriyeti yasalarına tabidir.
İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlık, tüketicinin yerleşim yerindeki Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri tarafından çözüme kavuşturulacaktır.
Sözleşmeye ilişkin her türlü ihtilaf halinde Drad Marka’nın bulunduğu şehirdeki mahkemeler yetkili olacaktır.
İletişim Bilgileri
E-posta: [info@drad.com.tr]
Telefon: [02362140161]
Adres: [Drad ISI ÜRÜNLERİ ANONİM ŞİRKETİ Ahmet Nazif, Zorlu Blv No:6, 45030 Yunusemre/Manisa]
Müşteri memnuniyeti önceliğimizdir. Her türlü soru ve talebiniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.